Saturday, May 7, 2011

BETAPA MALAS NYER MANUSIA NI ...!

Aku jumper pix ni dah lamer dah tapi maLAS nak cilok sebab maser tu aku rajin nak cari bahan utk blog aku ni. Di sebabkan aku dOk maLAS sekarang ni maka aku ciLOK lah pix ni utk tatapan kaO org yek ... !!! aaaaa ... jgn kaO org maLAS nak tengOk lak ... kehh kehh !!!


Thursday, May 5, 2011

MEMELIHARA BINATANG TERNAKAN YG MENJADI IBADAH

Penternak yg d redhai Allah, menjaga adab terhadap binatang ternakannya :
-  Menyediakan tempat tinggalnya.
-  Membekalkan makanan yg cukup kpd binatang yg d kurung.
-  Menjaga ternakan yg d lepaskan dr masuk ke kawasan org lain.
-  Menghindarkan dr menyeksa binatang ternakan.
-  Merawati binatang yg mendpt kecederaan.
-  Menyesuaikan bebanan utk binatang ternakan.
-  Mengelakan dr memisahkan anak binatang ternakan dr ibunya tanpa tujuan.


Sekiranya penternak itu hendak menyembelih binatang ternakannya mereka perlu menjaga adab menyembelih. Di antara adab2 menyembelih :
-  Mempercepatkan penyembelihannya.
-  Memberi ia minum sebelum d sembelih.
-  Tidak memperlihatkan mata pisau di hadapan binatang itu.
-  Menjauhkan dr binatang ternakan yg lain.
-  Menghindari dr menyembelih binatang yg bunting atau yg sedang menyusukan anaknya.
-  Melepaskan segala ikatan agar ia boleh mengakhiri nyawanya dgn lapang.
-  Mengelakkan dr menyeksa binatang yg hendak d sembelih.
-  Memastikan ia benar2 mati sebelum d lapah.
- Mengucapkan syahadah sebelum menyembelih dan menyebut nama Allah ketika menyembelihnya.


Amin.

Friday, April 29, 2011

MUSTAFA KAMAL ATATURK MATINYA DLM KEHINAAN

Buat tatapan semua, samada sedar atau tidak sedar dan membuat tidak sedar sejarah yang  berlaku kepada Bapa Moden Turki yang mati didalam sehina - hinanya diatas dosa – dosa yang dilakukannya.
Adakah sahabat semua mengenali MUSTAFA KAMAL ATATURK?? Benar.. Masakan kita tidak mengenalinya sedangkan dialah orang yang bertanggungjawab meruntuhkan Daulah Khilafah yang kita banggakan sejak sekian lama. Tanggal 3 Mac 1924 merupakan titik hitam di dalam sejarah umat Islam yang tidak harus dilupakan oleh kaum Muslimin. Pada tarikh inilah umat Islam secara rasmi telah kehilangan perisai dan tonggak tempat mereka berlindung - Khilafah Islamiyyah. Kejadian ini meninggakan luka yang amat dalam pada diri umat Islam..
Khalifah yang terakhir, Sultan Abdul Majid telah diusir meninggalkan pusat pentadbiran Daulah Khalifah di Turki pada subuh hari tersebut hasil daripada persidangan Majlis Nasional yang diketuai oleh La’natullah Mustafa Kamal melalui konspirasi jahat kafir Barat. Semuanya telah berlalu dan kehidupan umat Islam kini lemah tanpa ada pembela gara-gara si Kamal Ataturk keparat ini.. Disini ingin saya kongsikan peristiwa yang berlaku apabila kematian semakin menghampiri si keparat pembelot agama Allah ini... Moga Allah melaknat beliau..

Kamal Ataturk diberi gelaran al-Ghazi (orang yang memerangi). Perkataan Ataturk bermakna bapa orang Turki. Artaturk ialah orang yang bertanggungjawab meruntuhkan Kerajaan Islam Turki pada tahun 1343H (1924M).
Beliau dilahirkan pada tahun 1299H (1880M) di bandar salonika, Greek yang ketika itu merupakan jajahan takluk Kerajaan Uthmaniyyah. Bapanya bernama Ali Reda Afandi, berkerja sebagai pengawal di jabatan Kastam. Ada yang mengatakan beliau ialah bapa tiri Ataturk dan bukan bapa kandungnya. Ada juga yang mengatakan Ataturk oleh Guru matematiknya yang bernama Mustafa. Mustafa bertugas di sekolah Ataturk iaitu sebuah sekolah menengah tentera dan pada ketika itulah beliau tertarik dengan kebolehan Ataturk dalam bidang matematik lalu mencadangkan nama Mustafa Kamal.
Ketika Mustafa Kamal mencapai usia 12 tahun, beliau memasuki Sekolah Tentera Salonika. Kemudian beliau menyambung pelajaran di Akademi Tentera Monasitar pada tahun 1302H (1885M). Pada tahun 1322H (1905M), beliau memasuki kolej tentera di Istanbul dan menamatkan latihan ketenteraannya pada tahun 1325H. (1907M). Kemudiannya, belaiu telah ditugaskan di Kem Tentera Batalion ketiga di Salonika.


Ataturk hidup tanpa isteri dan anak-anak. Isterinya bernama Latifah Hanim hanya mampu tinggal bersamanya selama setahun sahaja kerana tidak tahan dengan kefasikan Ataturk. Kediamannya dipenuhi dengan segala macam kemungkaran daripada arak sehinggalah wanita.
Sewaktu Mustapha Kamal Attaturk menjadi perdana menteri Turki, dia telah membuat undang-undang yang amat bercanggah dengan ajaran agama Islam, antaranya ialah :


1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt.

2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi(sesuai dengan kehendak barat).

3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di satu parti umum yang pertama di Ankara.

4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden."

5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.

6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.

8. Mengambil arkitek- arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.

9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.

10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.

12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.

13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.

14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.

15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.

16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara islam.

17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan di mana tuhan > tinggal?" oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan" beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.


Kematian Kamal Atartuk Yang Menyeksakan

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.
Antaranya ialah :

1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki dimana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.

2. Sakit jantung.

3. Penyakit darah tinggi.

4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24 jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.


Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.
Allah itu Maha Besar, panasnya tak jugak hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jamdisebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau.


Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya).
Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi namaEtnaGrafi (kalau tak silap dengar) selama 15 tahun sehingga tahun 1953). Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya diletakkan dalam keranda timah dan dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 tan.Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar. Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!
 
Maha suci Allah.. Itulah azab yang diterima oleh seorang yang menentang Agama Allah secara terang-terngan.. Belum lagi azab yang ditanggung di akhirat kelak yang kekal abadi.. Dan itulah yang selayaknya diterima oleh si murtad Mustafa Kamal Ataturk LAKNATULLAH!!

Wednesday, April 27, 2011

5 CARA MENGAWAL BENCI N MARAH ANDA.

Ibn. Qudamah dalam kitabnya Minhaj al-Qasidin ada memberikan ramuan cara mengubati/mengawal penyakit benci dan marah ... !


1.  Menghayati sepenuhnya kelebihan mengawal kemarahan, mudah memaafkan, lemah lembut sepertimana yang di firmankan oleh Allah SWT dalam al-Quran dan sabda Rasul-Nya SAW.


2.  Hadirkan dalam diri perasaan gerun dan takutkan azab Allah SWT apabila perasaan marah tidak dikawal. Ingatlah bahawa kemarahan Allah SWT kepada insan adalah lebih hebat dan melebihi kemarahan antara sesama manusia.


3.  Mengambil sikap berwaspada daripada kemarahan kerana ia boleh membawa kepada permusuhan dan balas dendam yang berpanjangan. Rendahkan hati dengan memaafkan kesalahan orang lain kerana tidak ada manusia yang sempurna sifat dan kejadiannya. Setiap manusia itu pasti ada kelemahan dan kekurangannya.


4.  Membayangkan betapa buruknya paras rupa diri seseorang ketika sedang marah yang pastinya tidak mencotohi keperibadian dan ketinggian akhlak dan budi pekerti para Anbiya' dan orang soleh.


5.  Mengubah pergerakan diri ketika marah seperti duduk jika sedang berdiri, berbaring jika sedang duduk, memohon perlindungan dari Allah dengan membaca A'uzubillahiminasy syaitanir rajim dan berwuduk. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud, "Sesungguhnya kemarahan itu adalah daripada syaitan yang dijadikan oleh Allah daripada api, sesungguhnya api itu dihilangkan melalui air, maka jika salah seorang dari kamu sedang marah, maka berwuduklah."

Sunday, April 3, 2011

15 PERKARA YG MELAYAKKAN D TIMPA BENCANA.

Firman Allah Maksudnya: “Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).” surah Ar-Rum ayat 41;
Namun terlalu sedikit di kalangan kita yang ingin mengambil iktibar disebalik sesuatu yang ditimpakan Allah SWT. Mereka lebih meyakini teori dan pandangan manusia yang hanya bersandarkan pengalaman berbanding ancaman Allah SWT.

Aku mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Apabila umatku melakukan 15 perkara berikut, maka layaklah mereka ditimpa bencana iaitu:

1. Apabila harta yang dirampas (daripada peperangan) diagih-agihkan kepada orang-orang yang tertentu sahaja.

2. Apabila zakat dikeluarkan kerana penebus kesalahan (terpaksa).

3. Apabila sesuatu yang diamanahkan menjadi milik sendiri.

4. Apabila suami terlalu mentaati isteri.

5. Apabila anak-anak menderhakai ibu bapa masing-masing.

6. Apabila seseorang lebih memuliakan teman daripada ibu bapa sendiri.

7. Apabila kedengaran banyak bunyi bising.

8. Apabila lebih ramai berbicara mengenai hak keduniaan di dalam masjid.

9. Apabila sesuatu kaum itu terdiri daripada orang yang dihina oleh mereka.

10. Apabila memuliakan seseorang kerana takutkan tindakan buruknya.

11. Apabila arak menjadi minuman biasa.

12. Apabila lelaki memakai sutera.

13. Apabila perempuan dijemput menghiburkan lelaki.

14. Apabila wanita memainkan alat-alat muzik.

15. Apabila orang yang terkemudian menghina orang terdahulu.

D riwayatkan oleh At-Tarmizi dari Saidina Ali Bin Abi Talib

KALIMAH ALLAH SEMASA TSUNAMI D JEPUN

Aktikel ni aku jumper kat blog ni .. menarik so u all tengok2 lah yek !!


Setelah Gempa Bumi dan Tsunami melanda Jepun... Ramai antara kita hanya ingat bahawa kiamat semakin dekat. Selepas itu Gempa Bumi pula melanda di Myanmar.. Ingatlah bahawa Bumi kita semakin tua.. Semua petanda ini adalah untuk memberitahu Manusia di Bumi. Bahawa Kiamat semakin dekat.. Tengok lah Masyarakat kita sekarang... Semakin hari.. Semakin teruk.. Terutamanya masaalah Sosial semakin menjadi..

----------------------
Gempa Bumi dan Tsunami yang melanda Jepun telah menarik banyak perhatian Media. Ada Juga Media menyiarkan secara LIVE apabila Tsunami melanda.. Sedang Tsunami merakus Jepun dan disebalik kerakusan Tsunami.. Ada sesuatu pekara pelik berlaku... Setelah dikaji balik video-video kesan Tsunami.. Terdapat penemuan Lafadz Kalimah ALLAH yang telah dirakamkan dan video tersebut dirakamkan oleh television NHK Jepun. Allah Maha Besar...



Garisan tersebut membentuk tulisan arab yang apabila dibaca akan menjadi "Bismillah" dan juga "Allah", manakala bismillah dengan ertinya " Dengan menyebut nama Allah"


Ini pula adalah sedutan video tersebut:



Adakah Ini Bala Dari ALLAH ?? Mungkin selepas ini akan ada banyak lagi kejadian-kejadian bencana alam akan Melanda..


Allah Maha Besar!!

Wednesday, March 30, 2011

PENGHARAMAN POCO POCO OLEH MAJLIS AGAMA PERAK

Aku baru dapat surat pngharaman tarian/senaman Poco Poco oleh Majlis Agama Islam Negeri Perak kerna didakwa ianya diamalkan sebagai tarian pemujaan roh d Jamaica. U all bacalah yek surat perkeliling ni yek !!!
Klik utk melihat lebih jelas

Tuesday, March 29, 2011

PENYERANG BARU DARI BRAZIL


 Neymar da Silva Santos Junior

Brazilian football continues to produce highly-talented youngsters who go on to become household names in the elite leagues of European football. The latest of this crop of players is Santos striker Neymar, an incredibly skilled 18-year-old who is destined to follow in the footsteps of idol and club team-mate Robinho, or to a greater extent the footsteps of Santos and Brazilian football legend Pele. Although still very young Neymar — who is valued at €30 million — has demonstrated sufficient potential to be amongst the greatest strikers in Brazilian football history, but with the number of incredibly talented players the country has produced over the years living up to the hype will be a daunting challenge.
Neymar joined Santos at age nine, but made his professional debut with the club in 2009 when 17. Since then he has received ongoing praise for the amount of quality he possesses on the football field. The youngster is extremely skilful, and catches the attention of onlookers because of his lighting speed and technical ability. Much in the same manner as Robinho he has a cathedral of tricks up his sleeve, and his incredible dribbling skills and high scoring-rate allows him to stand apart from the rest.
Can Neymar replicate Robinho…Pele?
Because Neymar’s characteristics are identical to that of Robinho’s, the player has received ongoing comparisons with the former Real Madrid and Manchester City ace (Robinho is on loan to Santos from City). But to a much greater extent, the Brazilian press have even gone to the extreme of comparing him to Pele — it is much too early to make such a comparison. Observers are confident that a bright future with the Selecao awaits him, even if Neymar has yet to make an appearance for the five-time world champions.
Neymar clearly has what it takes to succeed in one of Europe’s top clubs, however, he intends to remain at Santos before making the big leap in order to mature and to help Santos win local and international trophies. This seems the best way to go as when representing Brazil at the U-17 World Cup in 2009, Neymar performed well below his potential as the Brazilians crashed out in the first round. A weight of expectation continues to lie on Neymar’s shoulders, but even if talented, to get the most out of the striker he can’t be rushed.
What the future holds…
Even before making his official debut for Santos, Neymar attracted the attention of several top European clubs including Spanish giants Real Madrid (club he briefly played for as a youth player) . His unique talent was clearly noticeable, but despite impressing the Spaniards Santos rejected Madrid’s offer, before presenting him with an opportunity to play for Santos’ first team. With Santos he has lived up to his potential, and even if still young, it just seems a matter of time before he signs a lucrative contract with a major European club. In April, 2010, Madrid again expressed their desire to sign the player, but he will have to weigh his options, as reportedly Barcelona, Chelsea, Manchester United, Arsenal, Manchester City and AC Milan are also after his signature.
Neymar has been the talk of Brazilian football for several months now, and his outstanding form in the Sao Paulo State championship with Santos this year — he has scored 12 goals — has kept alive his chances of making Brazil’s 23-man squad for the World Cup in South Africa. Due to his performances with Santos, fans and the Brazilian press alike have pressured Dunga into selecting the talented prodigy, much like Brazil did with Kaka in ’02, Ronaldo in ’94 and Pele in ’58.
The great Pele is even in favour of his inclusion, stating: “If I were the coach, I’d take him (to the World Cup). Some say he is too young, but at 16 years of age I was already in the national team.” Whether Neymar makes the cut or not, he is destined to become an integral part of the Selecao in the near future. Expect to see a lot from Neymar in the coming years.
Player Details
Full name: Neymar da Silva Santos Junior
Position: Striker
Date of Birth: February 5, 1992 (18)
Place of Birth: Mogi das Cruzes, Brazil
Height: 1.73 metres
Club: Santos

BAPA PENGASAS INTERNET MENINGGAL DUNIA

LOS ANGELES - Seorang jurutera Amerika Syarikat (AS) yang membantu mencipta Arpanet, Paul Baran meninggal dunia pada usia 84 tahun di California pada Sabtu lalu, lapor akhbar The New York Times semalam.
Arpanet adalah merupakan sistem Internet pertama di dunia yang digunakan oleh tentera AS.
Memetik kenyataan anak lelaki saintis berkenaan, akhbar The New York Times menyatakan bahawa Baran meninggal dunia di rumahnya di Palo Alto, negeri California akibat barah paru-paru.
Dalam beberapa kertas kajian teknikal yang disiarkan dalam tahun 1960-an, Baran mencadangkan untuk membina satu rangkaian komunikasi yang lebih kebal terhadap serangan atau gangguan siber berbanding rangkaian komunikasi sedia ada, kata laporan tersebut.
Menurut The New York Times, ciptaan Baran yang dihasilkan pada pertengahan tahun 1960-an adalah jauh ke hadapan daripada zamannya, sehinggakan sebuah syarikat komputer utama AS, AT&T menolak untuk bekerjasama membina rangkaian komunikasi itu.
"Baran tidak takut memilih jalan bertentangan dengan pendapat dan idea semasa," seorang timbalan presiden syarikat Google, Vinton Cerf dipetik sebagai berkata oleh akhbar berkenaan.
"AT&T berulang kali menyatakan bahawa idea rangkaian Internet itu tidak akan berjaya dan enggan terlibat dalam projek Arpanet," tambahnya.
Arpanet kemudian dibina oleh Jabatan Pertahanan AS dalam tahun 1969, lapor akhbar The New York Times. Ia akhirnya digantikan dengan Internet yang kita kenali sekarang. - AFP

Friday, March 25, 2011

HUKUM MENCABUT N MENCUKUR BULU KENING

Salah satu persolekan zaman moden ini yang agak keterlaluan dilakukan oleh wanita ialah mencabut bulu kening sehingga menjadi nipis atau dihaluskan bentuknya. Islam memandang perbuatan tersebut sebagai satu usaha mengubah kejadian Allah dan hukumnya HARAM.
Diriwayatkan oleh Abdullah bin Mas'ud r.a dalam sebuah hadis Mauquf, katanya; "Allah mengutuk para wanita yang mentatto dan ditattokan kulitnya, yang mencabut bulu alis mata dan yang dicabut alis 
matanya, para wanita yang mengalir (mengasah) giginya untuk kecantikan dan yang mengubah-ubah ciptaan allah".
Hadis lain selanjutnya menjelaskan bahawa; "Rasulullah SAW meLAKNAT perempuan yang mencukur atau mencabut bulu alis atau yang diminta dicukur atau dicabutnya", (Riwayat Abu Daud, dengan sanad Hassan - dalam Fathul Bari).
Imam Hambali berpendapat kalau perempuan mencukur alis, meruncing bulu matanya dan mewarna wajah dengan alat solek dengan izin suami dibolehkan kerana ia termasuk bersoleh untuk suami. Tapi kalau dilakukan bukan untuk suami, diHARAMkan.
Tapi Iman Nawawi memperketatkan hukumnya dan mensifatkan perbuatan mencukur bulu kening sama sekali tidak dibolehkan, kerana perbuatan mencukur alis tidak dianggap bersolek, tapi mengubah ciptaan Allah. Sandaranya adalah nas-nas (hadis) diatas.


**p/s: Pada pandangan aku lah kan, kalau dah d cukur bulu kening tu langsung tak cantik kena pulak bila muka tu d basuh (cth ambik air sembahyang) ... pufff punyer lah hodoh, dah jadi cam muka Kane adik Under Taker lam gusti tu !!! Kalau aderlah kenkawan aku yg dok cukur bulu kening tu lps ni biarkanlah bulu kening tu tumbuh balik ... hodoh u x der bulu kening wa cakap lu !!